jueves, 14 de febrero de 2008

Dos emails del Severo Ochoa

Ja tenim dos emails dels alumnes del Severo Ochoa:

2008/2/13, Alina Toza
Hola ! Em dic Alina Natalia Toza i sóc de Rumania, Constança, la ciutat que dic jo es la millor perque té el Mar Negre. Tinc 15 anys. Ja fa 1 any i mig de quan vaig marxar de Rumania. He arribar a Esplugues en l'any 2006, en agost amb tota la familia. Jo era molt espantada perque tenia que anar amb l'avió. Pero al final m'ha agradat. El meu pare m'ha ajudat molt perque el era aqui a Catalunya de 3 anys i podia parlar castella i una mica català. Al principi jo era molt trista al colegi i a casa perque jo era acostumbrada de vivir amb els meus avis i amb els meus companys de rumania i per això no m'ha agradat ni el català perque em semblava molt dificil de parlar i tampoc els companys. El colegi, la classe em pareixien molt lletges perque en el meu pais era mes moderna amb ordinador en cada classe, am cadires mes comodes i tot això. Pero en un mes ja estava acostumbrada, ja tenia amics ja podia parlar fluent i una mica que m'he entenguin els altres. Ara no ho se perque pot ser per culpa de que la meva llengua i el català son les dues llatines pero en aquest moment m'ha agrada molt parlar català i entenc mes o menys tot .Tinc molts amics i estic molt feliç aqui. Ara m'ha agrada molt vivir en Esplugues, Barcelona que el mue pais perque no ho se...em sembla la vida millor aqui.
JA us enviaré fotosi ja seguirem parlant. Alina

2008/2/13, Philip
hola! em dic philip , sóc de camerún i tinc 15 anys. fa 2 anys i mig que vaig deixar el meu pais i vaig venir a esplugues directament el 13 d'octobre 2005.vaig venir amb els meus dos germans no van venir amb la nostre mare perque ella va venir primer i ja fa 6 anys que esta aqui. quan va venir no coneixia ningú solament la meva familia. despres de uns mesos vaig comencar a coneixar a algunes persones i uns amics de l'escola que em molestava i algun que no. per aixo enyoro tot els amics que tenia en el pais.i també trobo a faltar l'avi i l'avia. em recordo de una festa que van fer en la platge i les adventures que van fer en el dia de halloween i el mal record que vaig tenir es quan va morir un dels meus amics que es va ofegar en el mar. lo vaig passar fatal.
espanya, en general no era el lloc que vaig voler venir pero quan vaig venir no va ser mal de tot. vaig visitar molts lloc com el gaudì, plaza catalunya etc...
quan vaig comencar a anar a l'escola, els primers dies van ser normal pero despres vaig comencar a tenir una mica de dificultat de la llengua perque no savia parlar castellá ni catalá. bueno ja continuaré altre dia. fins després. xau

No hay comentarios: